Rødkærsbro Idrætsforening - CVR: 29903611 - Brandstrupvej 25 - 8840 Rødkærsbro - Privatlivspolitik
 
Instruktørbemanding:

Så vidt det er muligt har vi bemanding hver aften fra Mandag til Torsdag. Tidsrum kan variere fra dag til dag.

 

Tag derfor et kig i kalenderen for styrketræning for den pågældende uge og se de aktuelle tider.

Det er ligeledes i denne kalender du booker prøve- og opfølgningstimer.

 
Kontakt til kasserer:

Kassereren vil være til stede så vidt der er behov for det, men ikke på nogle faste tider.

Ligeledes er det muligt at kontakte kassereren via kontaktformularen her på hjemmesiden.

 

Ved kontant betaling, kontaktes kassereren via kontaktformularen, eller kom ned til instruktøren i centeret Tirsdag eller Torsdag aften.

Styrketræning: Hvorfor?

 

Vi ved alle, at en løbetur er godt for helbredet, og at mænd kun løfter vægte for at blive muskelsvulmende monstre… ikke? Forkert. Ny forskning viser, at styrketræning er den rene medicin og genvejen til et godt helbred.

Mange betragter mest motionscenteret som en fritidsklub for mænd, hvor de kan vise musklerne frem. Løb har derimod fået det image, at det er noget man gør for at gavne helbredet.

Men ny forskning rokker ved fordommene og konkluderer, at din sundhed har lige så godt af, at du løfter vægte, laver gulvøvelser eller går til crossGym. Faktisk giver styrketræning rent sundhedsmæssigt løbetræning og anden kredsløbstræning baghjul på en del områder.

Dit immunforsvar forbedres fx mere af styrketræning, du får stærkere knogler og din kronisk ømme ryg forsvinder hurtigere, hvis du vælger at træne din styrke i stedet for din kondition. Og slæber du rundt på irriterende sportsskader, som forhindrer dig i at træne så meget, som du gerne vil, er tunge løft faktisk også ren medicin.

Tak til vores sponsorer

JtS Maskinteknik

11 fantastiske helbredsgevinster ved styrketræning

1. Bedre immunforsvar

Løfter du vægte, forbedres dit immunforsvar mere, end hvis du dyrkede kredsløbstræning, viser forsøg fra Charles Sturt University i Australien. Her satte forskerne en gruppe forsøgspersoner til at styrketræne i 10 uger og en anden gruppe til at træne på spinningcykel i 10 uger.

Før og efter forsøget målte de deltagernes mængde af såkaldt c-reaktivt protein (CrP) i blodet. CrP er et stof, der sladrer om, hvor hårdt kroppens immunforsvar er belastet. 10 uger senere var mængden af CrP faldet med 33 procent hos dem, der styrketrænede, mens spinninggruppens gevinst kun var halv så stor.

 
2. Aldrig mere ondt i nakken

Ensidigt gentagne bevægelser er noget skidt for kroppen, og uanset om du sidder ved kassen i et supermarked eller arbejder timevis foran en computerskærm sætter det sit aftryk på kroppen. Ofte fører de samme bevægelser igen og igen til kroniske smerter i nakke, skuldre og øvre ryg.

Forsøg fra Nationalt Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA) har vist, at tung styrketræning fjerner og forebygger ondt i nakken. Blot 20 minutters træning 2-3 gange om ugen reducerede smerterne med 79 procent.

 
3. Skarp hjerne
4. Bedre alderdom
5. Sundere hjerte
6. Mindre ondt i ryggen
7. Effektiv vægttab
8. Forebygger diabetes
9. Slut med sportsskader
10. Sænker blodtrykket
11. Stærkere knogler

Støt vore sponsorer

så de fortsat kan støtte os..